Alla inlägg den 15 april 2011

Av welcome2myprivatehell - 15 april 2011 19:24

Den 10/3-11 så föddes ett Mirakel..

Våran dräktiga hona lyckades smita ut och var borta 2 dygn och när det var dags att föda, så hann hon inte hem utan födde ungarna på grannens vind. (?!?)


 Eftersom jag, lyckligtvis, är vän med Skaras hemlösa katter på Facebook, kunde jag identifiera vår hona och hon blev hemkörd. Tyvärr så dog 3st av bebisarna, dom frös ihjäl.. Så det är därför jag kallar lilla Valkyria/Isis för Mirakel. Hon måste ha hamnat under sin mamma medans hon födde dom andra och därmed inte gick samma öde som de 3 stackarna..


Nu är hon 1mån+5dagar och springer omkring som ett yrväder, klättrar upp och ner för benen (aj, aj..), och alldeles nyss vart hon stora tjejen som fick äta riktig mat! Hon skaka och spann av upphetsning och såg såå stolt ut efteråt när hon ganska obalanserat försökte tvätta sig själv innan mamman tog över..


Att sådana saker som att titta på en liten kattunge kan få en att må bra..? Känns så skönt när hon klättrar upp och lägger sig vid halsen när man sitter vid datorn, ja själva klättrandet är juh inte så skönt men.. :)

 

Peace out.....again! \m/

Av welcome2myprivatehell - 15 april 2011 12:24

Jaha, då var det klart för denna gången, SM-Guld till FBK.. Surt, surt, surt.. Det enda laget, MITT lag, åkte juh tyvärr ut så det vart inget för Frölunda i år.. Men men..


Vet en som är glad iallafall, min son, 18-åringen. Han riskera sin helg hos mig genom att fira SM-guldet & han blåste juh naturligtvis possitivt på alkomätaren. Han sitter för tillfället på ett "utslussningshem", satt på Margaretelund förut för, enligt mig, ett mildt brott som han inte ens förtjäna att bli satt på ett behandlingshem för.. Men det är juh bara min åsikt, socialen tyckte väl att hela världen gick under när han slog sönder någon husvagnsfönster.. Försvarar inte min son på något vis, men att bli satt på ett behandlingshem för en sån sak, vadå liksom..?? Hade det inte räckt med böter och betala fönstrerna han hade sönder..?

 Chattade med sonen nyss & han tyckte det va helt klart värt det, festandet.. Jaja, sonen, passa på & njut, för nästa år kommer Frölunda tillbaks!! =)


  Om jag inte minns helt fel, så är detta kortet taget på han innan han åkte till Karlstad för & kolla på hockey för ca: 2 veckor sedan, men jag är juh gammal så minnet kan svika.. =)


Peace out! \m/


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards